Retourbeleid - Gemakkelijk Retourneren

Heb je een artikel dat je graag wilt retourneren? Dat is uiteraard geen probleem. We begrijpen dat een horloge, sieraad of ander artikel soms toch niet helemaal naar wens is. Daarom maken wij het retourneren eenvoudig en duidelijk, zodat je snel verder kunt.

Stap 1: vul het retourformulier in

Stap 2: zorgvuldig verpakken

Het is belangrijk dat het artikel onbeschadigd bij ons arriveert. Pak het artikel daarom goed in met het vulmateriaal dat in de oorspronkelijke bestelling zat, of gebruik oude kranten ter versteviging. Zorg ervoor dat het artikel wordt teruggestuurd in de originele verpakking waarin wij het hebben opgestuurd. Voeg tot slot een kort briefje toe met je naam en ordernummer voor een snellere afhandeling van je retour.

Hieronder zie je een foto van hoe het wel en niet moet.
Retourpagina

Stap 3: pakket terugsturen

Breng het artikel bij een dichtstbijzijnde verzendpunt zoals PostNL, UPS, DHL etc. Via hun website kun je het dichtstbijzijnde verzendpunt vinden. Wij vragen je het artikel naar het onderstaande adres te versturen:

van Dam (gelieve geen juwelier vermelden)
Stationsstraat 101a
3851NC Ermelo

Hoe lang heb ik om te retourneren?

Je hebt het recht om je aankoop binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te retourneren. Binnen deze termijn kun je rustig beslissen of het artikel naar wens is.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, storten we het aankoopbedrag binnen uiterlijk 2 weken terug op de rekening waarmee je hebt betaald. Je ontvangt van ons een bevestiging zodra de terugbetaling is verwerkt.

Moet ik betalen voor retourneren?

De kosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening. Dit doen we bewust, onder andere om onnodige verzendingen en daarmee de impact op het milieu te verminderen. We vragen je dan ook om zorgvuldig te overwegen of je een artikel echt wilt bestellen.

Meerdere artikelen bestellen om te proberen

We begrijpen dat je soms twijfelt tussen verschillende artikelen. Echter, om onnodige verzendingen en de bijbehorende milieu-impact te beperken, vragen we je om zoveel mogelijk op voorhand te bepalen welk artikel het beste past. Mocht je toch meerdere artikelen willen uitproberen, dan zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Mag ik gedragen artikelen retourneren?

Artikelen kunnen geretourneerd worden indien ze ongedragen en onbeschadigd zijn. Het is geen probleem als je een artikel eenmalig hebt gepast of kort hebt gedragen om te kijken of het naar wens is. Echter, zodra er draagsporen, vlekken, beschadigingen of andere duidelijke tekenen van gebruik op het artikel aanwezig zijn, kunnen we de retour helaas niet accepteren.

Retourtermijn gemist, wat nu?

Als de retourtermijn van 30 dagen is verstreken, kunnen we je retour in principe niet meer accepteren. We maken hier doorgaans geen uitzonderingen op. Mocht je desondanks vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via 0341 554 168.